mgr Monika Gumulak

Kwalifikacje

– Certyfikowany Terapeuta Integracji Sensorycznej nr Certyfikatu 3485 PSTIS
– Provider-Terapeuta Indywidualnej Stymulacji Słuchowej Johansena IAS numer certyfikatu 663/2020
– Specjalista w zakresie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
– Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny
– Oligofrenopedagog- Terapeuta Edukacji i Potrzeb Rewalidacyjnych Osób  z Niepełnosprawnością Intelektualną.
– Logopeda/Neurologopeda
– Certyfikowany diagnosta ADOS-2 , NR CERTYFIKATU 24/273, szkolenie prowadzone przez lekarza/specjalistę psychiatrii dzieci i młodzieży, Międzynarodowego Certyfikowanego Trenera ADOS-2  Paulinę Szymańską’
– Certyfikowany diagnosta ADI-R, NR CERTYFIKATU : JiM- 56-0197 AS/112024, szkolenie prowadzone przez Fundację JiM, dr Agnieszka Siedler – Certyfikowany Międzynarodowy Trener ADI-R
– Certyfikowany diagnosta i terapeuta w systemie KATIS nr certyfikatu; 53/2024 – kwalifikacje do diagnozowania i programowania terapii zaburzeń integracji sensorycznej standaryzowanymi testami  dzieci w wieku od 12m.ż, do  4 lat z wykorzystaniem systemu KATIS, szkolenie prowadzone przez Zbigniewa Przyrowskiego i Annę Sieradzką

Wykształcenie

– Doktorant w dyscyplinie pedagogiki na Wydziale Nauk Stosowanych w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.
– Medyczne Centrum Kształcenia Uniwersytetu Jagiellońskiego, studia podyplomowe; Neurologopedia z elementami audiologii i foniatrii
– Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim , Wydział Pedagogiki i Nauki o Zdrowiu, Studia Podyplomowe;  Logopedia
– Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie , Studia Podyplomowe w zakresie Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
– Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna w Brzegu Wydział Pedagogiczny , Studia Podyplomowe; Zarządzanie Oświatą.
– Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Studia Magisterskie na kierunku Pedagogika Specjalna, specjalność Oligofrenopedagogika
– Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Studia Licencjackie na kierunku Pedagogika, specjalność Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Doświadczenie zawodowe

– Nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym w Krynicy – Zdroju
– Dyrektor Niepublicznego Przedszkole Integracyjnego w Krynicy – Zdroju
– Nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno-wychowawczym
– Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Nowym Sączudo sierpień 2019r.
– Centrum Wspierania Rozwoju Dzieci i Młodzieży Neuro-Med.
– Wykładowca Akademicki w Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

Staże zawodowe

– Klinika Neurologi Szpital Uniwersytecki UJ, Kraków , ul. Botaniczna – praktyki na oddziale neurologii
– Klinika Otolaryngologii Szpital Uniwersytecki UJ Kraków ul. Śniadeckich 2 – praktyki oddział otolaryngologii
– Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna Filia w Krynicy-Zdroju – praktyki logopedyczne
– Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzacych ul. Tyniecka Kraków- praktyki z Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Szkolenia i kursy

CERTYFIKOWANY DIAGNOSTA W ZAKRESIE BATERII POLSKICH STANDARYZOWANYCH TESTÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ – \
NR CERTYFIKATU – 0262

Kursy i szkolenia  dotyczące zaburzeń Integracji sensorycznej., pracy terapeutycznej z dziećmi o obniżonej sprawności intelektualnej w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim.

 

  • Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej I stopień, nr certyfikatu 1600/1, Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej

 

  • Certyfikat ukończenia II stopnia Integracji Sensorycznej i uzyskanie uprawnień Terapeuty Integracji Sensorycznej. Kwalifikacje do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej, nr certyfikatu 3485, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej.
  • Szkolenie z zakresu Oceny Rozwoju Psychoruchowego do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia, KORP
  • Szkolenie z zakresu Oceny Oceny Logopedycznej Dziecka do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia, KOLD
  • Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych, dr Anna Regner
  • Interdyscyplinarne usprawnianie kompleksu stomatognatycznego, orofacjalnego, sensorycznego i postawy ciała, dr M. Wawrzynów, Wrocław
  • Diagnoza i terapia ręki; wiedza i umiejętności z zakresu diagnozy sprawności ręki, prowadzenia terapii ręki, rozwijania sprawności grafomotorycznych u dzieci, korekcji nieprawidłowego chwytu pisarskiego
  • Terapia Taktylna w ramach programu MNRI Masgutowa Neurosensorimotor Reflex Integration.
  • Terapia ustno-twarzowa wg. Swietłany Masgutowej MNRI Masgutowa Neurosensorimotor Reflex Integration.
  • Certyfikat Międzynarodowej interdyscyplinarnej konferencji z opieki nad noworodkiem, klinika laktacyjna
  •  
  • Kompleksowe planowanie programów edukacyjno­-rewalidacyjnych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
  • Kształcenie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne I Stopień
  • Certyfikat uczestnictwa w Ogólnopolskim spotkaniu warsztatowym rodziców i opiekunów dzieci niepełnosprawnych „ Umiem Uczyć „ PSTB
  • Wstęp do Sensoplastyki – plastyka sensoryczna dla dzieci
  • Sensoplastyka – szkolenie trenerskie I stopnia z rekomendacją do prowadzenia zajęc metodą Sensoplastyka – plastyka sensoryczna.
  • „ Aktywne formy wychowania muzycznego – warsztaty metodyczne
  • Seksualność dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i autystycznym spektrum zaburzeń
  • Szkolenie z zakresu umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowania nawyków celowej aktywności oraz prowadzenia treningu zachowań społecznych
  • Projektowanie rewalidacji indywidualnej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
  • Terapia pedagogiczna z logopedią
  • Metodyka stymulowania dziecka w przedszkolu
  • Medyczne aspekty zaburzeń wieku rozwojowego
  • Wspomaganie rodziny z dzieckiem o zaburzonym rozwoju
  • Diagnoza funkcjonalna dziecka o zaburzonym rozwoju i projektowanie indywidualnych programów terapii
  • Wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym wzrokiem
  • Wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym słuchem
  • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji dziecka z niepełnosprawnością

.

Konferencje, kursy i szkolenia praktyczne dotyczące terapii i diagnozy logopedycznej  dzieci, młodzieży i osób dorosłych  z zakresu:

  • Oligofazja – diagnoza i terapia
  • Dysleksja– zaburzenia z komunikacji językowej – diagnoza i terapia
  • Dyzartria i Anartia– zaburzenia z komunikacji językowej – diagnoza i terapia
  • Autyzm– zaburzenia z komunikacji językowej
  • Jąkanie– zaburzenia z komunikacji językowej – diagnoza i terapia
  • Niedosłuch– zaburzenia z komunikacji językowej
  • Afazja– zaburzenia z komunikacji językowej
  • Dyslalia i Alalia– diagnoza i terapia
  • Rozwój mowy i języka dziecka
  • Neuropsychologia i neurologia dziecięca
  • Wczesna interwencja logopedyczna.
  • AAC- wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób ze specjalnymi potrzebami w komunikacji w tym Makaton.
  • Stymulacja rozwoju dziecka w pierwszym roku życia i jego rozwój mowy.
  • Terapia osób z zespołami wad genetycznych.
  • Zaburzenia mowy –profilaktyka logopedyczna.

 

„Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym” – szkolenie  prowadzone przez Martę Baj-Lieder

„Terapia ręki w integracji sensorycznej” – szkolenie prowadzone przez Zbigniewa Przyrowskiego

„Uzależnienia cyfrowe dzieci i młodzieży. Problem, zapobieganie, wsparcie” – szkolenie prowadzone przez Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego  „PBS Humlard”

„Świat cyfrowy a rozwój dziecka – inicjacja cyfrowa, problemy rozwojowe, skuteczne metody wychowawcze” – szkolenie  prowadzone przez Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego  „PBS Humlard”

„Zaburzenia napięcia mięśniowego a mowa. Dyspraksja rozwojowa. Apraksja oralna”  –  szkolenie prowadzone przez Violetta Podsiadła-Kabacińska

Cennik

Szybki kontakt

wybierz specjalistę z którym chcesz się skontaktować